diumenge, 15 de setembre del 2019

13è Diumenge després de la Trinitat


                         Cantata BWV 77

Du sollt Gott. Deinen Herren, lieben
Estimaràs el Senyor, el teu Déu


4 - Recitatiu [Tenor]
ViolinoI/II, Viola,Continuo
Gib mir dabei, mein Gott! ein Samariterherz,
Dóna’m, doncs, Déu meu! un cor samarità,
Dass ich zugleich den Nächsten liebe
perquè estimi, també, el meu germà,
Und mich bei seinem Schmerz
i que en els seus sofriments,
Auch über ihn betrübe,
també senti per ell compassió,
Damit ich nicht bei ihm vorübergeh
que no em faci el desentès,
Und ihn in seiner Not nicht lasse.
deixant-lo en el seu ofec, desemparat.
Gib, dass ich Eigenliebe hasse,
Fes que rebutgi la meva mesquinesa
So wirst du mir dereinst das Freudenleben
 a fi que un dia em puguis donar felicitat,
Nach meinem Wunsch, jedoch aus Gnaden geben
com desitjo rebre de la teva clemència.
5 - Ària [Alto]
Tromba da tiarsi/continuo

Ach, es bleibt in meiner Liebe  
Ai, en el meu amor,
Lauter Unvollkommenheit!
sols hi resta imperfecció!
Hab ich oftmals gleich den Willen,
Ben cert que sovint he provat,
Was Gott saget, zu erfüllen,
de fer el què Déu m’ha manat,
Fehlt mir’s doch an Möglichkeit.
però no m’hi he vist amb cor.