dissabte, 12 de setembre del 2009

LA CANTATA DEL DIUMENGE

13 DE SETEMBRE DE 2009

(13è després de la Trinitat)

BWV 78 – Jesu, der du meine Seele


Jesús, tu que has lliurat l’ànima meva…


3. Recitativo (Tenor)

Violoncello, Contrabbasso, Organo

Ach! ich bin ein Kind der Sünden,

Ach! ich irre weit und breit.

Der Sünden Aussatz, so an mir zu finden,

Verläßt mich nicht in dieser Sterblichkeit.

Mein Wille trachtet nur nach Bösen.

Der Geist zwar spricht: ach! wer wird mich erlösen?

Aber Fleisch und Blut zu zwingen

Und das Gute zu vollbringen,

Ist über alle meine Kraft.

Will ich den Schaden nicht verhehlen,

So kann ich nicht, wie oft ich fehle, zählen.

Drum nehm ich nun der Sünden Schmerz und Pein

Und meiner Sorgen Bürde,

So mir sonst unerträglich würde,

Ich liefre sie dir, Jesu, seufzend ein.

Rechne nicht die Missetat,

Die dich, Herr, erzürnet hat!


Ai las! jo sóc un hereu del mal,

Com boig, ara caic, ara m’aixeco.

La lepra del pecat que m’infecta

No em deixarà en eix tranc mortal.

Camino d’esma vers l’avolesa

I em dic: Mes ai! Qui em pot salvar?

La carn i la sang voldria sotmetre

I repartir, a més no poder, bonesa

Però, l’esforç m’ha abandonat.

No vull pas amagar-me les faltes

Són tantes! Fins n’he perdut l’amàs

Doncs, ara mateix, amb treballs i penes

Arreplego el meu farcell de pecats,

Que no puc suportar, perquè em pesa,

I a tu, te’l don, Jesús, perdent el plor.

No em renyis pas per la meva malesa

Perquè he pecat contra tu, Senyor!

Traducció d’Antoni Sàbat i Aguilera