dimarts, 5 de gener del 2010

FESTA DE L'EPIFANIA

Cantata BWV 65


5. Recitatiu ( Tenor)


Violoncel, contrabaix, clavicembal


Verschmähe nicht,

Du, meiner Seele Licht,

Mein Herz, das ich in Demut zu dir bringe;

Es schließt ja solche Dinge

In sich zugleich mit ein, die deines Geistes

Früchte sein.

Des Glaubens Gold,

der Weihrauch des Gebets,

die Myrrhen der Geduld sind meine Gaben,

die sollst du, Jesu, für und für

Zum Eigentum und zum Geschenke haben.

Gib aber dich auch selber mir,

so machst du Mich zum Reichsten auf der Erden;

Denn, hab ich dich, so muß des größten

Reichtums Überfluß mir dermaleinst

im Himmel werden.


O,llum de l’ànima meva,

No rebutgis no, el meu cor,

Car, si humil, te’n faig l’entrega

Enclou en el més pregon

Com el fruit de la verema,

Del teu Esperit, els dons:

L’or preciós de la fe intensa,

L’encens, hàlit d’oració,

I la mirra, agre sofrença,

Que te’ls lliuro en oblació.

Accepta’ls, Jesús, per sempre,

Són ben teus, pren-los, Senyor.

Si tu et dons a mi, a la inversa,

Seré el més feliç del món;

Hauré el Cel, a la bestreta,

Serà aquest mon gran tresor.


Traducció d’Antoni Sàbat i Aguilera