dissabte, 7 de maig de 2011

LA CANTATA DEL DIUMENGE

8 de maig de 2011

Diumenge 2on. després de Pasqua

(Misericordias Domini)

BWV 85 – Ich bin ein guter Hirt

Jo sóc un bon pastor

Aquesta cantata comença amb les paraules de l'evangeli de Joan 10: 14 "Jo sóc el bon pastor, conec les meves ovelles, i elles em coneixen a mi". Aquesta ària de tenor, "Seht, was die Liebe tut" (Mireu el que pot fer l'amor), és però, l'únic moviment de la cantata on apareix un aire pastoral d’intensitat melodiosa.

5. Ària (Tenor)

Violins I – II, Viola, Violoncel, Contrabaix i orgue

Seht, was die Liebe tut.

Mein Jesus hält in guter Hut

Die Seinen feste eingeschlossen

Und hat am Kreuzesstamm vergossen

Für sie sein teures Blut.

Mireu, que por fer l’amor.

El meu Jesús té un redós

On vetlla amatent els seus;

Per ells, ha vessat, a la creu,

Sa preciosa sang, generós.

Traducció d’Antoni Sàbat i Aguilera