diumenge, 22 de gener del 2017

Tercer diumemge després de l'Epifania



Cantata BWV 73

Her, wie du willt, so schick’s mit mir
Senyor, si tu vols, aquí em tens


3 - Recitatiu [Baix]
Continuo
Ach, unser Wille bleibt verkehrt,
Ai, la nostra voluntat esgarriada,
Bald trotzig, bald verzagt,
ara valenta, ara descoratjada,
Des Sterbens will er nie gedenken;
Que no vol pensar amb la mort.
Allein ein Christ, in Gottes Geist gelehrt,
 només un cristià iniciat en Esperit Diví,
Lernt sich in Gottes Willen senken
sap com trobar en el voler de Déu, conhort,
Und sagt:
  i ha de dir:

4 - Ària [Baix]
Violino I/II, Viola, Continuo
Herr, so du willt,
Senyor, si és el teu voler,
So preßt, ihr Todesschmerzen,
que em burxi el flagell de la mort,
Die Seufzer aus dem Herzen,
fins a l’últim bleix del meu cor,
Wenn mein Gebet nur vor dir gilt.
si és que el meu clam no val res.
Herr, so du willt,
Senyor, si és el teu voler,
So lege meine Glieder
fes que reposi el meu cos
In Staub und Asche nieder,
soterrat amb cendra i pols,
Dies höchst verderbte Sündenbild,l
la vera ganyota del pecat infest,
Herr, so du willt,
Senyor, si és el teu voler,
So schlagt, ihr Leichenglocken,
quan per a mi toquin a morts,
Ich folge unerschrocken,
oiré el toc de batall, com si res,
Mein Jammer ist nunmehr gestillt.
seran assuavits per sempre els meus plors.

Trad: Antoni Sàbat Aguilera